Over OVpay

Wie doen er mee met OVpay?

Waarom is OVpay nodig?

Mag ik mijn mening geven over OVpay?

Wanneer gaat OVpay in?

Waar kan ik mijn reiskosten zien?

Wat moet ik doen als ik ben vergeten uit te checken?

Hoe zit het met privacy bij het in- en uitchecken met mijn contactloze betaalpas of creditcard?

Waar kan ik in- en uitchecken met mijn contactloze betaalpas of creditcard?

Met wie kan ik contact opnemen bij persvragen of interviewverzoeken?

Kan ik met korting of een abonnement in- en uitchecken met mijn contactloze betaalpas of creditcard?

Moet ik mijn contactloze betaalpas of creditcard uit mijn portemonnee of hoesje halen bij het in- en uitchecken?

Wat gebeurt er met mijn studentenreisproduct?

Wat moet ik doen als een verkeerd bedrag van mijn rekening is afgeschreven?

Is in- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard goedkoper dan het kopen van een kaartje bij de buschauffeur?

Wordt er borg ingehouden op mijn contactloze betaalpas of creditcard als ik incheck?

Hoeveel saldo moet er op mijn rekening staan?

Mijn contactloze betaalpas of creditcard is geblokkeerd voor in- en uitchecken door onvoldoende saldo. Kan ik dit openstaande bedrag overmaken?

Moet ik per rit bij het in- en uitchecken dezelfde contactloze betaalpas of creditcard gebruiken?

Betaalvormen

Kan ik mijn OV-chipkaart blijven gebruiken?

Waarom staat er een afschrijving van 0,- euro op het afschrift van mijn creditcard?

Kan iemand via contactloos betalen geld van mijn betaalpas of creditcard afhalen?

Kan ik al treinreizen met gps?

Wordt Apple Pay Express mogelijk?

Mijn contactloze betaalpas of creditcard is geblokkeerd voor in- en uitchecken door onvoldoende saldo. Kan ik dit openstaande bedrag overmaken?

Met welke betaalmiddelen kan ik in- en uitchecken?

Kan ik ook met mijn contactloze betaalpas of creditcard op mijn mobiel in- en uitchecken?

Bèta OVpay app

Is er ook een app beschikbaar?

Waarvoor kun je de bèta OVpay app gebruiken?

Voor wie is de bèta OVpay app?

Waar kan ik de bèta OVpay app downloaden?

Heb ik een account nodig voor de bèta OVpay app?

Wanneer kan ik de bèta OVpay app gebruiken?

Welke betaalmiddelen kan ik aan de bèta OVpay app toevoegen?

Kan ik mijn openstaande bedrag via de bèta OVpay app betalen?

Ik heb in- en uitgecheckt met mijn betaalpas, maar kan geen betaling vinden op mijn bankafschrift.

Heb ik de bèta OVpay app nodig om in en uit te checken met Apple Pay of Google Wallet?

Op welk besturingssysteem werkt de bèta OVpay app?

Hoe lang kan ik de bèta versie van de OVpay app gebruiken?

Waar kunnen we je mee helpen?

  • Heb je vragen? Je vindt je antwoord bij de veelgestelde vragen.
  • Vragen over je OV-chipkaart? Ga naar de website ov-chipkaart.nl.
  • Ben je vergeten uit te checken met je betaalpas of creditcard, dan kan het zijn dat je een hogere ritprijs betaalt. De afschrijving van je rit is na 1 dag zichtbaar in je bankomgeving. Houd je referentienummer en het afgeschreven bedrag bij de hand en neem contact met ons op via 0900-1433 (gebruikelijke belkosten). Wij kunnen je dan direct helpen. Bel je vanuit het buitenland? Bel dan met +31108925063.

Andere vraag?

Vul het contactformulier op deze pagina in of bel via 0900-1433 (gebruikelijke belkosten). We zijn op werkdagen bereikbaar van 7.00 tot 17.00 uur.

Heeft deze informatie je geholpen?